Diensten

Uw woning verkocht in 10+1 stappen

1. Juiste prijs

Na een grondig plaatsbezoek vertellen we u, aan de hand van een schattingsverslag, de marktconforme waarde van uw eigendom. Zorg ervoor dat u alle belangrijke documenten van uw woning of appartement ter beschikking hebt, zoals de aankoopakte, grondplannen, aanslagbiljet onroerende voorheffing, ...

Met onze kennis van de markt en technische deskundigheid komen we tot een correcte waardebepaling van uw eigendom. Diverse factoren zoals onder andere ligging, perceeloppervlakte, bouwjaar en energiezuinigheid beïnvloeden de prijs van uw eigendom.

Hiernaast kijken we naar de prijs van gelijkaardige woningen in de buurt en het aantal te koop aangeboden woningen op dit moment.
Een juiste prijs is een realistische prijs. Niet te hoog en niet te laag.

2. Samenstelling van het dossier

We stellen uw dossier samen en vragen alle verplichte wettelijke documenten aan, zoals het bodemattest, stedenbouwkundig uittreksel, ... Onze zakelijke partners zorgen voor het verplichte Energieprestatiecertificaat (EPC) en de elektriciteitskeuring. Dankzij een degelijk samengesteld verkoopsdossier kunnen wij de kopers alle informatie verschaffen die noodzakelijk is. Uw dossier wordt ook met uw notaris gecommuniceerd. 

 

3. Fotoreportage

Een mooie fotoreportage zorgt voor de perfecte voorstelling van uw woning. Zorg ervoor dat uw woning opgeruimd is zodat de foto's tot zijn recht komen. We kiezen voor een moment met een klare hemel.

4. Mailing naar klantenbestand

Alle informatie over uw eigendom versturen we via mailing naar mogelijke kandidaat-kopers in ons klantenbestand.

5. Uw pand in de picture

Op basis van een vooropgesteld marketingplan publiceren we uw pand op een doorgedreven manier. Dit gebeurt op verschillende vastgoedsites en in de meest geschikte geschreven pers. Belangrijk hier is dat we onze marketingaanpak op maat van uw eigendom voeren.

6. Bezichtigingen

Nu is het aan de kandidaat-kopers om uw eigendom te bekijken. Online vinden ze alle informatie en kunnen ze zelf hun bezoek inplannen wanneer het hen past. Bij het bezoek worden ze met de glimlach en deskundigheid ontvangen. Ook krijgen ze een brochure over uw eigendom met alle noodzakelijke documenten en plannen.

7. Klant op de hoogte

We houden u permanent op de hoogte van het resultaat van de bezoeken, van een eventueel bod en van andere verdere ontwikkelingen in uw dossier. Maandelijks ontvangt u een rapport waarin alle ondernomen acties vermeld staan. Via een eigenaarslogin kan u deze ook online raadplegen. Eventuele bijsturingen gebeuren altijd in samenspraak met u.

8. Onderhandelingen

Elk bod wordt onmiddellijk aan de eigenaar gemeld. Een bod wordt pas aanvaard als u het zegt. We onderhandelen tot we een goede verkoopprijs bedongen hebben, zodat u met een gerust gevoel uw eigendom verkoopt.

9. Compromis

Van zodra we een overeenkomst hebben met kopers, maken we de compromis op. Deze wordt goedgekeurd door de notarissen van beide partijen. We nodigen de koper van uw pand uit op ons kantoor om samen met u de onderhandse verkoopovereenkomst te tekenen. U geniet bij ons ook van een extra verzekering tegen het overlijden van de koper.

10. Energieovername

Voor de overname van energie (gas en elektriciteit) en water hoeft u niets te doen. Voor de ondertekening van de verkoopakte bij de notaris, noteren we de meterstanden op en regelt onze zakelijke partner het papierwerk. Handig toch.

11. Notariële akte

Wij overhandigen uw volledige dossier aan uw notaris voor de afhandeling en de registratie en begeleiden u tot en met de ondertekening van de notariële akte. De woning wordt borstelschoon achtergelaten en de sleutels worden hier officieel overhandigd. Ondertussen blijven wij altijd beschikbaar voor vragen en informatie.

 

Delen op

Jouw woning ook verkopen/verhuren? Contacteer ons